A day at the beach

Igår var det strandhäng som gällde! Yey, första gången för mig sen jag kom hit :) Jag mötte upp Jasmin, Emilia och Matilda vid Pacific Beach och så låg vi och solade och pratade på stranden ett bra tag. Vi åt lunch på ett beachcafé precis vid strandpromenaden och det var mysigt. Sen gick vi ner till stranden igen. Hade hört av någon att det endast var 17 grader i vattnet... Så var lite osäker på om jag ville bada. Vi gick ner mot vattnet iaf, det var ganska kallt först men sen vart det riktigt gött! Verkligen inte 17 grader. VÅGORNA - ojojoj, har typ aldrig badat nånstans innan med så starka vågor. Förstår varför det är så många som surfar. Stod nästan på stranden men höll ju ändå typ på att dränkas när en våg kom. Så himla kraftfulla, kunde ju knappt inte ens möta en endaste våg utan att ramla haha ;) Gick vid strandkanten sen hem, så mysigt!
 
 
På kvällen var jag, Jasmin och en tysk tjej i Downtown på en bar som hette Shout. Det spelades livemusik av pianister där och man kunde önska låtar om man ville. Bra drag och mycket allsång, mest amerikanska låtar. En gång spelade de Mamma Mia med ABBA men de kunde ju inte texten haha ;) Men ändå grymt att kunna såååå många låtar utantill.
 
 
Idag var jag på skolan kl 10 för ett möte med en annan professor än förra veckan angående forskning. Denna professorn var också Physical therapist och forskade bl.a. på gångrehabilitering för ryggmärgsskadade. Riktigt intressant, jag är ju egentligen mest intresserad av idrottsmedicin/idrottsfysiologi men ingen av de professorerna har svarat. Professorn idag var jättetrevlig och jag känner att all erfarenhet är bra och skulle vara så tacksam för att fä lära mig mer om hennes projekt. Ska få kolla på nästa vecka när en forkningsdeltagare tränar och hoppas att jag kan få ihop schemat med alla mina kurser! :)
 
Efter mötet tränade jag på gymmet. Hade först bara tänkt att gymma men så såg jag att det skulle vara pilates kl 12 så jag var med på den. Har planerat att prova den klassen så kände att det var lika bra att passa på! Var väl inte den bästa pilatesklassen jag tatt men så bra träning, jag älskar pilates! Grymt jobbigt också!
 
Sen åkte jag till banken och fixade lite grejer och sen var jag tvungen att fixa däcktrycket i bilen för en lampa började lysa igår. Körde in på en mack och där fanns en luftmaskin men fattade inte hur den funkade. Som tur var fanns det en mekaniker på macken som hjälpte mig istället, så nice! Kommer lätt åka in dit igen om det skulle hända igen.
 
Ikväll är det den första av många Aztec Nights på skolan som jag tänkte gå på. Idag är det Pep rally inför att football-säsongen startar. Yey jag är så taggad, sånt jag bara sett på film innan ju ;)
 
Ha en fin helg, kram
#1 - - Märta:

Vad härligt allting låter! :-) Ljuvliga bilder.

Svar: Åh tack Märta, så kul att höra! :))
Cathrine Gennert Jakobsson